حضور در عرصه بین الملل به استفاده بهینه از تكنولوژی روز بستگی دارد
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا ، حجت الاسلام والمسلمین 'احمد سالك ' امروز -سه شنبه- در مراسم گشایش دومین نمایشگاه چاپ دیجیتال و نشر رومیزی به نامگذاری امسال با عنوان ' تولید ملی و حمایت از كار و سرمایه ایرانی ' اشاره كرد و گفت: كارهای زیادی در كشور وجود دارد كه باید انجام شود، كاری كنیم كه آیندگان به ما افتخار كنند.

وی افزود: با توجه به این نامگذاری در صنعت جدید چاپ دیجیتال فرصت‌های خوبی در پیش رو داریم كه برای خود كفا شدن درعرصه تولید ابزار و مواد اولیه و حتی چاپ و نشر كتاب در راستای تعالی علمی نیاز به كمك و فراهم آوردن بسترهای لازم از سوی مجلس شورای اسلامی ، دولت و دستگاه‌های ذی ربط است.

سالك ادامه داد: برپایی این نمایشگاه در آغاز بكار نهمین دوره مجلس شورای اسلامی بویژه كمیسیون فرهنگی نوید بسیار خوبی است، بطور یقین با كمك مجلس به این صنعت و تعامل با فعالان این عرصه موانع پیش روی این صنعت برداشته خواهد شد.اگر چه تلاشهایی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برداشته شده اما برای تسهیل در این عرصه نیازمند قانون هستیم .

نایب رییس كمیسیون مجلس شورای اسلامی با تاكید بر اینكه دنیای امروز دنیای تكنولوژی است گفت‌: حضور در عرصه بین الملل بستگی به استفاده بهینه از آن دارد ، نباید از دنیا عقب بمانیم.

وی با یاد‌آوری اینكه استعدادها و ظرفیتهای زیادی در عرصه صنعت در كشور وجود دارد گفت‌: با ساخت تكنولوژی و ماشین الات در این عرصه می توانیم مبلغ خوبی برای خود در سطح جهان باشیم .

عضو كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به گستره چاپ دیجیتال در ارتباط با صنایع دیگر همچون صنعت ' ای تی ' اشاره كرد و گفت: زحمات زیادی در صنعت چاپ دیجیتال كشیده می شود ، معتقدم كسانی كه پیچ و خم ها و مسائل و مشكلات تولیدات را در این عرصه می‌‌دانند تلاش كنند این صنعت را به خوبی به اقشار مختلف جامعه معرفی كنند.

* صنعت چاپ دیجیتال وارداتی است

این مسوول فرهنگی كشور در ادامه به وارداتی بودن این صنعت در كشور اشاره كرد و افزود: برای خود كفا شدن باید مقاومت كرد ، این عرصه هر روز با تجربه ای جدید روبرواست ، یك روز با تحریم و روز دیگر با تغییر قیمت ارز و حركت نقدینگی در كشور، در این راستا و به منظور رسیدن به خود كفایی نیازمند ارائه راهكارهای قانونی از سوی مجلس و دولت هستیم.

سالك با یاد آوری این نكته كه به صنعت چاپ در كشور بی توجهی شده است گفت : برای اینكه در این عرصه حرف اول را بزنیم و این صنعت همانند دیگر كشورها در كنار سایر صنایع در رده اول قرار گیرد می توان با یك ماده قانونی، دولت را موظف به این كار كرد.

وی گفت‌: در مجلس بحث فراكسیون تولید ملی مطرح شده كه در كنار مباحث اقتصادی به مقوله فرهنگ نیز توجه لازم را خواهد داشت.

نایب رییس كمیسیون مجلس شورای اسلامی با تاكید بر نقش چاپ دیجیتال در بخش فرهنگی گفت‌: این نقش بسیار مهم است ، فرهنگ وارداتی بطور یقین بر فرهنگ جامعه تاثیر گذار است ، اگر ما با فرهنگ دینی خود حركت كنیم تولیدات ما آثار معنوی بر مخاطبان خواهد گذاشت.

وی در ادامه به ضرورت تجدید در برخی دیدگاهها در جامعه اشاره كرد و گفت : قدرت و ظرفیت زیادی در زمینه نیروی انسانی، تولید اندیشه، علم و دانایی، ذكاوت خاص، قدرت و اقتدار، استقامت و مقاومت در جامعه وجود دارد كه اگر دست اندركاران این صنعت اراده كنند سال آینده و با تولید تجهیزات در داخل دو برابر این حركت را به نمایش خواهیم گذاشت.

وی گفت‌: در صورت اصلاح برخی دیدگاهها علاوه بر تامین نیازهای داخلی می توان به كشورهای همسایه نیز خدمات خوبی ارائه داد، برای پیشرفت نیازمند نگاههایی به خارج از مرزهای هستیم.تامین نیاز همسایگان به قدرت مقاومت ما در عرصه تولیدات داخلی بستگی دارد.

* آمادگی كمیسیون فرهنگی برای ایجاد تعامل با صنف چاپ دیجیتال

نایب رییس كمیسیون فرهنگی مجلس خاطر نشان كرد : كمیسیون فرهنگی آمادگی لازم را برای تعامل فعال بین این صنف و مجلس دارد تا راستای مذاكرات و ارائه قانون به مجریان و دولت بتواند زمینه اعطای وام و سرمایه گذاری در این راستا را فراهم سازد.

این موضوع در جلسه هفته آتی كمیسیون فرهنگی مطرح خواهد شد .

* صنعت چاپ دیجیتال رقیب چاپ سنتی نیست

وی با بیان اینكه چاپ دیجیتال رقیب چاپ سنتی نیست با ارائه پیشنهادی گفت: خوب است انجمن چاپ دیجیتال با فعالان چاپ سنتی در سطح كشور جلسات مشتركی را برگزار كنند تا با همپوشانی و هم افزایی یك راهكار میانی را برای فعالیت هر دو صنعت اتخاذ كنند.

* چاپ دیجیتال در كمك به بازار كاغذ نقش موثری دارد

وی به گرانی كاغذ و مشكلات فرار روی ناشران و چاپخانه داران اشاره كرد و گفت :‌ناشران هم اكنون با گرانی كاغذ و مشكلات آن مواجه هستند ، معتقدم چاپ دیجیتال می تواند نقش موثری در این راستا داشته باشد.

وی در پایان گفت: كمیسیون فرهنگی مجلس این آمادگی را دارد تا با كار كارشناسی و با همكاری دولت زمینه لازم را برای خود كفایی این صنعت و رشد كمی و كیفی آن فراهم سازد.

دومین نمایشگاه صنعت چاپ دیجیتال و نشر رومیزی امروز با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین احمد سالك نایب رییس كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، جلال ذكایی رییس نمایشگاه ، امیر حسین قاسمی دبیر انجمن چاپ دیجیتال و روسای اتحادیه صنعت چاپ در محل هتل المپیك آغاز شد.

این نمایشگاه تا دوم تیرماه در محل هتل المپیك برپاست.

فراهنگ **1630**1588





:: برچسب‌ها: عشق ,
:: بازدید از این مطلب : 201
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: